Pismo
przewodnie (zwane także listem przewodnim) to krótkie pismo towarzyszące innym
dokumentom. Sporządzane
jest w sytuacji, gdy istnieje konieczność uzupełniania informacji dotyczących
przesyłanych wraz z nim dokumentów lub gdy wymagane jest potwierdzenie ich wysłania.
Pismo dołączone może być zatem do: faktur, ulotek, skanów umów czy katalogów.
W praktyce nie istnieje konkretny
wzór takiego pisma, jednak każdy dokument powinien zawierać:
·
Miejscowość;
·
Datę;
·
Dane nadawcy;
·
Dane odbiorcy (adresata);
·
Zwrot grzecznościowy („Szanowni Państwo”,
„Szanowny Panie/Pani”);
·
Część właściwą pisma zawierająca informację o
przesłanych w załączeniu dokumentach;
·
Spis załączników;
·
Zwrot grzecznościowy („Z poważaniem”);
·
Pieczątkę;
·
Podpis.
Z uwagi na niewielką ilość
treści, pisma sporządza się zwykle na papierze formatu A5 w układzie poziomym.
Dopuszcza się stosowanie pomniejszonych marginesów (1 cm dolny i górny). Wraz z
pismem przewodnim wysyła się zawsze załączniki, których nazwy należy wymienić w
treści pisma, a w polu informacji dodatkowych umieścić informację o liczbie
załączników.
Dokument zwany pismem przewodnim
to nieodzowna część wielu pism formalnych, w tym także wniosków. Listy
przewodnie są składane do wielu instytucji (urzędów miast, urzędów gminy,
instytucji pośredniczących). Pismo przewodnie może zostać wysłane pocztą,
e-mailem czy też faksem. Warto przygotować je na papierze firmowym, na którym
znajdzie się dodatkowo logotyp firmy, siedziba i dane kontaktowe.
Źródło:
http://druki-formularze.pl/druk/ppkd-pismo-przewodnie-do-korekty-deklaracji